Lawsuit accuses Fox News of copyright infringement

January 8, 2010 10:24:54 AM PST
A former adviser to Michael Jackson is suing Fox News after portions of a 2003 interview with the singer's ex-wife were aired after Jackson's death. Producer F. Marc Schaffel sued the channel for copyright infringement on Thursday, claiming Fox News didn't pay him to broadcast portions of the interview with Debbie Rowe after Jackson's death in June. Schaffel, who had a falling out with Jackson and won a court judgment against him, owns the copyright to the 2003 interview tapes.

Schaffel's lawsuit claims extended portions of the interview were aired on Geraldo Rivera's July 5 show without permission or compensation.

A Fox News spokesman says the network doesn't comment on pending litigation.

The Rowe interview originally aired in 2003 as part of a special broadcast by the Fox network.


Load Comments